Hubnutí břicha nemusí být žádná věda – pryč se špíčky na břiše

Tuk na břiše trápí nejvíce ženy, ovšem muži také nezůstávají pozadu. Větší zásoby tuku v oblasti břicha ale nejsou jen vadou na kráse, nicméně představují vážný problém i pro vnitřní orgány, které nadměrné množství tuků zatěžuje. Jak se konečně zbavit nevzhledné a zdraví ohrožující pneumatiky kolem bříška?

Cviky na hubnutí břicha jsou základem

Bez cvičení se neobejdete. I když nasadíte sebelepší dietu a vařit si budete jen samé dietní recepty – požadovaného výsledku bez cvičení prostě nedosáhnete. Svaly potřebují posilovat, jinak vám na břiše zůstane nevzhledná povislá kůže – a to určitě nechcete. Nejznámějším a základním cvikem pro hubnutí bříška jsou sedy, lehy – ty určitě dělejte alespoň ob den. Ale zařadit byste do cvičení měli také dřepy nebo výpady. Právě tyto cviky totiž zaměstnávají skoro všechny svaly v těle a tím docílíte většího energetického výdeje.

Chcete mít ploché bříško? Vzdejte se nezdravých potravin.

Cvičení je jen jeden malý krůček k úspěchu. K hubnutí břicha to ovšem nestačí a zaměřit se musíte také na složení své stravy. Tuk na břiše se sám o sobě nerozpustí – úprava stravy nám s jeho úbytkem pomůže. I když budete správně a pravidelně cvičit, ale stále špatně jíst, požadovaného výsledku a plochého bříška nikdy nedosáhnete.

Z jídelníčku zcela vyřaďte tučné, smažené, sladká i příliš slaná jídla. Nahraďte je potravinami bohatými na vlákninu, bílkoviny, zdravé tuky a vitaminy v podobě ovoce a zeleniny. Jezte hodně oříšky, vejce na všechny způsoby, snídejte ovesné vločky a svačte bobulovité ovoce.

Nezbedné kalorie – začněte počítat jinak

Nikomu se nechce trávit čas počítáním kalorií. Naučte se to jednodušeji – ve formě omezení sacharidů nebo tuků s větším počtem přijatých bílkovin. Váš energetický denní příjem by měl vypadat takto:

  • bílkoviny by měly obsahovat 15 – 25 procent vašeho denního energetického příjmu
  • příjem zdravých tuků by měl představovat 20 – 30 procent denní energetického příjmu
  • příjem sacharidů 45 – 65 procent energetického příjmu

Nastavte si především pevný příjem bílkovin. Poměr tuků a sacharidů si upravte podle sebe, tak aby vám to vyhovovalo a byli jste schopní to dodržovat.

Začátek může být krušný, ovšem až se do toho dostanete a začnete vidět výsledky – půjde to s úsměvem.

 

Autor: Michaela Richterová

#kvíz 1 / 1 | Kolik procent vašeho denního energetického příjmu by měly obsahovat bílkoviny?

Kolik procent vašeho denního energetického příjmu by měly obsahovat bílkoviny?

ZAVŘÍT