Sklenka vína utuží zdraví, aneb proč je dobré pít pravidelně víno

Že ženy a alkohol nejdou moc k sobě? Ale kdeže! Pokud tedy zrovna nevypijete celý demižón, sklenka vína denně ženskému organismu pomáhá. Červené víno se skvěle hodí pro podzimní sychravé počasí, zahřeje a také pomůže.

Tady je hned několik důvodů, proč byste si skleničku vína měla dopřát každý den. Ale opravdu jen jednu, maximálně dvě!

Paměť jako za mlada

Máte problémy s pamětí, a co si nenapíšete do diáře, to prostě zapomenete? Pak vás jistě potěší, že vám pomůže právě víno. To totiž obsahuje flavonoidy – tyto látky chrání buňky, které se starají o správné fungování krevních cév. Tím pádem je zajištěn lepší přívod krve do mozku.

Sklenička červeného vína denně se tak může stát skvělou prevencí Alzheimerovy choroby. Hlídejte si ale opravdu množství vypitého vína, jakmile doporučenou dávku přeženete, budete mít spíše problém si zapamatovat i to, co se odehrálo večer – a to všechny známe.

Prevence proti osteoporóze

Řídnutí kostí – tedy osteoporóza – je onemocnění, které trápí většinou právě ženy. Před tímto onemocněním vás ochrání jedna až dvě skleničky vína denně. Lepší způsob, jak si chránit zdraví, už asi ani neexistuje.

Dobrá nálada léčí

Že smích a dobrá nálada léčí, jistě už víte. A právě proto se občas napije asi každá z nás. Jakmile si dáme skleničku, tělem se prožene blažený pocit – a svět je hned veselejší. Skleničkou vína tak můžete bojovat i proti stresu a je to také skvělý způsob, jak utužit doma vztahy s partnerem. Když se totiž napijete ve dvou, bude nálada lepší – a určitě budete mít i větší chuť na sex. Ovšem opět si dejte pozor, abyste to s množstvím nepřeháněla – to se pak může dostavit úplně opačný efekt.

Pro zdravější srdce a cévy

Díky pravidelnému, ale střídmému pití vína si můžete účinně chránit také své srdce a cévy. Pravidelné popíjení tohoto zázračného moku vás může ochránit před onemocnění srdce nebo cév, a to vám potvrdí každý odborník – infarkt si tak na vás nepřijde!

Nemusíme asi dodávat, že je potřeba dodržovat doporučené množství. Na zdraví!

Autorský text | foto: freepik

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT