Něco bych si dala aneb jak ukočírovat neutichající chuť na „něco dobrého“

Známe to všechny. Snažíme se hlídat, nechceme se přejídat a přibírat, ale neustále kroužíme kolem lednice a spíže a hledáme, co bychom si daly dobrého – jen tak na chuť. Hlad sice nemáme, ale ta touha zobnout si něco dobrého je většinou silnější než my. Právě tohle nám ale ničí postavu, a všechny ostatní snahy jsou pak naprosto marné. Co s tím?

Emoční přejídání a následné výčitky

Odborníci to nazývají „emočním přejídáním“. Tento termín znamená, že se pouštíme do jídla z nudy, ze smutku nebo ze stresu, který na nás padá. Nemáme co dělat, a tak se zabavíme jídlem. Jsme smutné z rozchodu, a tak to zajídáme, jsme nervózní, a tak si dopřejeme. Zpětně si to ale samozřejmě začneme vyčítat. Na tohle platí jediné – musíme se zabavit nějak jinak, než právě jídlem. Pokud máte nutkání si opět něco sezobnout, ale ve skutečnosti hlad nemáte, zkuste se v tu chvíli zabavit jinak.

Místo jídla se běžte projít, zacvičte si nebo stres vyběhejte v lese. Nudu raději zažeňte nějakou prací – v domácnosti se jistě najde něco, co je potřeba uklidit, možná máte rozečtenou napínavou knížku, na kterou nemáte jinak čas nebo chcete dokoukat svůj oblíbený seriál. Když mozek zaměstnáte, přestanete myslet i na jídlo.

Jezte správně

Na sladkosti nebo slané pochoutky přestanete mít chuť také v případě, že se začnete stravovat správně. Jezte pravidelně a po malých porcích, nezapomeňte konzumovat hodně zeleniny. Chuť na sladké zažene i malý kousek ovoce nebo hrstka oříšků. Vyvážená strava se postará o to, aby vaše hladina cukru v krvi nekolísala. Tím pádem už nebudete mít tak často chutě. Pokud jsme ale hodně mlsné, ani to nemusí stačit.

Raději se napijte nebo žvýkejte

Tohle je prostě klasika. Přepadá-li vás šílená chuť, zažeňte ji obyčejnou vodou nebo zeleným čajem. Když se napijete, žaludek se naplní, a na chvíli se s tím spokojí. Pak vytáhněte další osvědčenou zbraň – žvýkačku. Žvýkání chutě také na nějakou dobu zabaví a ošálí, a vy budete schopná vydržet alespoň do večeře nebo svačiny.

Ve chvíli, kdy vás bude zase chuť pokoušet, můžete také někomu zavolat nebo zajít za kamarádkou na kávu. Když si budete povídat, také se skvěle zabavíte a něco nového se jistě i dozvíte. Opět chutě šikovně oklamete.

Autorský text

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT