Rybí filé s nivou je vynikající jídlo, které si můžete dopřát i při bílkovinné dietě

Bílkovinná dieta je účinný způsob, jak shodit pár kalorií. Je postavená na zvýšeném množství příjmu bílkovin a sníženém množství cukru. Nebojte se však, že byste se při dodržování této diety dobře nenajedli. I zde se najde celá řada skvělých receptů. Vyzkoušejte například rybí filé s nivou a rozpečenou bagetkou či opečeným toustem.

Bílkovinná dieta není drastická

Bílkovinná dieta je rychlý způsob, jak shodit před létem přebytečné kalorie. Je jednoduše založená na zvýšeném příjmu bílkovin v potravě. Takový způsob stravy dokáže váš organismus nasytit na delší dobu než běžná strava. Při této dietě v těle vzniká takzvaná ketóza, při které se v těle začnou spalovat tuky. Tato dieta se může nazývat též bezsacharidová, protože omezuje příjem cukru na minimum.

Tyto potraviny jíst při bílkovinné dietě můžete

Při bílkovinnou dietě byste měli především jíst tyto potraviny:

  • Libové maso jako je drůbež, ryby nebo kvalitní hovězí.
  • Všechny nízkotučné mléčné výrobky. Například sýry, jogurty, mléko nebo odtučněný tvaroh.
  • Výborné jsou sója, hrách, fazole, čočka a jiné luštěniny.
  • Zeleninu a v malém množství i ovoce.

Potraviny, které byste měli omezit

Při dodržování této diety byste se rozhodně měli vyhnout těmto potravinám:

  • Jakékoliv tučné nebo nekvalitní maso.
  • Nejsou vhodné ani brambory v jakékoliv formě.
  • Smažené jídlo ze svého jídelníčku úplně vynechejte.
  • Sladkosti raději nahraďte malým kouskem ovoce, ale nesmí být přezrálé.
  • Omáčky.

Kolik bílkovin byste měli denně sníst?

Aby se vám podařilo zhubnout pomocí bílkovinné diety, musíte sníst na každý svůj kilogram váhy alespoň 1–1,5 g bílkovin. V praxi to znamená, že pokud vážíte například 75 kg, měli byste za den sníst zhruba 75–113 g bílkovin. Je dobré si toto množství rozvrhnout alespoň do 4–5 ti jídel denně, ale zároveň si hlídat kalorie. Takto začnete hubnout nenásilnou formou.

Připravte si skvělé rybí filé s nivou

Toto jídlo je velmi snadné na přípravu a za 30 minut máte hotovo. Na přípravu dvou porcí budete potřebovat:

  • 400 g rybího filé,
  • 110 g nivy,
  • 200 g smetany 12%,
  • 350 g hrášku – můžete použít v konzervě, ale i mražený,
  • 6 g másla,
  • sůl a čerstvě namletý pepř.

Pracovní postup

  1. Pokud jste koupili mražené filé, nechte jej nejprve povolit.
  2. Rozehřejte troubu na 180˚C.
  3. Do zapékací formy si nejprve nastrouhejte nivu, přidejte smetanu, opepřete a promíchejte.
  4. Na směs rozložte filety a dejte do trouby zapéct na 20 minut.
  5. Připravte si hrášek, který nechte 5 minut prohřát na pánvi. Pokud použije hrášek z konzervy, nejprve ho sceďte.
  6. K hrášku přidejte máslo a restujte, dokud nedostane lehce nazlátlou barvu.
  7. Upečené filety dejte na talíř i s nivou a ozdobte restovaným hráškem.

K takto připraveným filetům můžete jako přílohu použít rozpékanou bagetku nebo opečený toustový chléb.

Zdroje: verywellfit.com

Autor: Michaela Richterová
ZAVŘÍT