Ovesné vločky jsou superpotravinou. Upečte si z nich vynikající sušenky

Ovesné vločky dokážou s tělem udělat skutečné divy. Na jídelníček bychom je měli zařadit pravidelně a rozhodně ne pouze v době, kdy se snažíme zhubnout. Pokud máte rádi sladké, zkuste si z nich upéct třeba výborné sušenky, po kterých se u vás doma jen zapráší.

Důvody, které vás přesvědčí, že jíst ovesné vločky se vyplatí

V ovesných vločkách se ukrývá spousta energie, která se navíc uvolňuje postupně. Velmi dobře zasytí, a to na dlouhou dobu, navíc obsahují velké množství vlákniny a jsou lehce stravitelné.

  • Jsou také velmi významným zdrojem mnoha vitamínů a minerálů,
  • jejich pravidelná konzumace má pozitivní dopad na hladinu cholesterolu v krvi,
  • dobře působí také na činnost štítné žlázy nebo na naši nervovou soustavu.

V ovesných vločkách můžeme také najít zdroj omega-3 a omega-6 nenasycených mastných kyselin, které tělo potřebuje. Pomáhají také s nabíráním svalové hmoty.

Ovesné vločky se dají konzumovat jen tak, přidávají se například do jogurtů, jsou vhodné k přípravě kaší a dezertů. Zpracovat je ale můžeme i naslano. Možností je tedy hodně. Pokud máte rádi ale spíše sladké, určitě oceníte recept na ovesné sušenky s banánem, které jsou zdravé a neskutečně dobré. A navíc je připravíte za chviličku, a to jen ze dvou surovin, které doma určitě vždy najdete. Překvapte s nimi třeba návštěvu.

Rychlé ovesné sušenky ze dvou surovin

Tento recept na 20 kousků vám zabere asi 30 minut.

Suroviny:

  • 1 hrnek ovesných vloček,
  • 2 zralé banány.

Postup:

  1. Banány si oloupeme a dáme do misky, je potřeba je vidličkou rozmačkat na jemnou kašičku, proto se hodí pro přípravu spíše hodně zralé banány.
  2. Přidáme hrnek ovesných vloček a všechno dobře promícháme.
  3. Pak už jen stačí tvořit placičky, čím budou menší, tím více sušenek budete mít.
  4. Placičky pokládáme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme 15 minut v předem předehřáté troubě na 160 stupňů.

Tip: I když jsou zralé banány sladké dost, klidně do směsi můžete přidat ještě rozinky, rozdrcené oříšky nebo kokos.

Autor: Michaela Richterová
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu