Také už se vám stalo, že jste šly koupit jen chleba a vajíčka a vrátily jste se s plnými taškami? Není to trapné, podobnou zkušenost má téměř každá žena. Jak je ale možné, že nákupní horečka dokáže člověku zatemnit mozek a úplně převrátit skutečné potřeby i touhy? Na které situace byste si měly během „shoppování“ dát pozor?
Náplast na špatnou náladu
Měly jste den blbec? Tak co se trochu odreagovat couráním po obchodním centru? Nějaká ta maličkost pro zlepšení nálady se hodí. Bohužel pocit radosti z nově nabyté věci je krátký, a rychle ho vystřídají výčitky svědomí, že jste zase utrácely. Nakupování z přetlaku nic dobrého nepřinese. Lepší je zkusit nějakou zábavnou činnost, u které se odreagujete. Může to být procházka, mazlení se psem, schůzka s kamarádkou, něco, co vás potěší a nebude stát žádné peníze.
Sleva? Honem nakupovat!
Finančník a jeden z nejbohatších lidí na světě prohlásil: „Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci.“ A měl naprostou pravdu. Mnoho drahých věcí vás ve finále přijde levněji, protože vydrží déle a přeci jen lépe vypadají. Navíc slevy, které vás magicky vtáhnou do obchodu způsobí, že utratíte ve finále víc peněz než za ty dražší. Vždy si uvědomte, že žádný obchodník není tak hloupý, aby nabízel něco, co se mu nevyplatí. Takže zdánlivě levné produkty možná koupíte za stejnou cenu jako jinde.
Poslední kousek? Musí být můj!
Je to magie. Přijdete do obchodu, a tak zrovna visí blůzka přesně v těch barvách, které se vám líbí a ve vaší velikosti. A je poslední! Tak honem k pokladně, aby vám ho někdo na poslední chvíli „nevyfoukl“, i když je obchod jinak prázdný. Pozor na efekt, který „poslední“ vytváří. Je to jakási neopakovatelnost a jedinečnost. Za normálních okolností, a kdyby na stojanu bylo 10 stejných blůzek, si jich možná ani nevšimnete.
Touha po lepším
Nové oblečení je hezčí, to je pravda. Když ho koupíte, najednou vám všechno, co máte doma, přijde zašlé a umolousané. Takže co teď? Koupíte všechno nové? Než dáte vybranou věc do košíku, zeptejte se samy sebe: „Co od toho očekávám? V čem je daný kousek lepší než ten, co už mám?“ a podobně. Jestli nic jiného, vyhnete se alespoň riziku „slepého nákupu“.
Přijetí do vyšší společnosti
Oblečení je vaší vizitkou. A ti úspěšní nakupují drahou značkovou módu. Chcete se jim za každou cenu vyrovnat? Pak je opravdu koupě předraženého kousku nezbytná. A výrobci značkové módy moc dobře vědí, že lidský život ovlivňují emoce. Proto se ve vás snaží vzbudit pocit, že nošením jejich outfitů se stanete sebevědomější, krásnější i úspěšnější. Uvědomte si, jaký je to klam! Skutečnou hodnotu přeci nemáte na sobě, ale v sobě! To, co jste v životě dokázaly, nenahradí žádné oblečení.
Ženy se v obchodech cítí příjemně, jsou svěží a uvolněné. Na rozdíl od mužů. A dokonce podléhají nákupnímu nutkání nejvíc v době ovulace, jak dokázali i vědci. Tak pozor na hormony i zběsilé nákupy!