Motorka vám bude slušet. Zkuste si sama sebe představit jako holku na skútru nebo na mašině

V České republice přibývá žen, které se rozhodly, že si udělají „papíry“ na motorku. Zatímco dříve bylo motorkaření výsadou spíše pánů, dnes se naší krajinou prohání stále více dam na jednostopém vozidle. Na jihu Evropy je přitom zcela běžné používat skútr. Jak jste na tom vy? Umíte si sama sebe představit na motorce?

Odvaha? Spíše rozvaha

Pořídit si motocykl je snem mnoha lidí. Většinou tedy pánů, kteří o tom mnohdy sní již od útlého věku. Vůně benzínu a možnost větší svobody je prostě přitahuje. Rozhodně ale nejsou sami. Zejména v rodinách, kde již nějaká mašina je, se i holky vidí v sedle jednostopého vozidla. Cesta od snu k realitě přitom vůbec není složitá. V bazaru se dají sehnat čtyřkolky nebo motorky pro začínající jezdce už od zhruba pěti let. Děti se tak naučí, že na motorce se necení odvaha a hrnutí se do nebezpečných situací, ale zdokonalování se v rozvaze. A co vy? Umíte si sebe představit na motorce?

Jak je to s papíry?

Zatímco v dobách minulých stačilo řidičské oprávnění na auto. Dnes je situace jiná. Řidičák na velmi slabý stroj může získat každý, kdo absolvuje autoškolu, již ve věku 15 let. Od 16 pak můžete řídit o něco silnější stroj a od 18 ještě větší mašinu. Na motocykl bez omezení výkonu si můžete udělat „papíry“ od věku 24 let. Zde je přehled jednotlivých skupin řidičského oprávnění:

  • AM – Pro mopedy do 50 ccm a 45 km/h, které lze získat po dovršení věku 15 let.
  • A1 – Pro motocykly do 125 ccm a 11 kW, to lze získat po dovršení věku 16 let.
  • A2 – Pro motocykly o výkonu od 25 kW do 35 kW, můžete získat po dovršení věku 18 let.
  • A – Pro motocykly o výkonu nad 35 kW, které lze získat po dovršení věku 24 let.

Pak už záleží na každém, který motocykl mu vyhovuje. Pravidla pro získání řidičáku se u nás stále zpřísňují a zákony se tak snaží zabránit tomu, aby silný motocykl řídili nevyzrálí řidiči.

Tři typy motorkářů

Motorkaření má tři základní polohy. I vy si můžete motorku skutečně užít. A jaké typy motorkářů známe?

Jedu do práce!

Jedna z nich je běžná potřeba, kdy vám stroj nahradí jiný dopravní prostředek. Zcela běžná praxe na jihu Evropy, kde snad řídí skútr úplně každý. Když se procházíte po Barceloně, uvidíte dámy v kostýmku, pány v obleku, různé poslíčky a lidi všech možných povolání, jak si to šinou městem na skútru do práce. Dopravní prostředek, který se vejde všude, se stal naprosto přirozenou součástí života tamní společnosti. V Itálii je skútr dokonce povýšen na velmi stylový a elegantní způsob jízdy do práce. Lidé jsou na své stroje náležitě hrdí a opečovávají si je.

Po práci za zábavou

Druhá poloha motorkaření je běžná u nás. Jedná se o jezdce, kteří se po práci rozhodnou, že by chtěli zažít něco netradičního. Nasednou na svůj stroj a projíždějí se krajinou. Zdokonalují se v jízdě a snaží se respektovat pravidla. Samozřejmě se mezi touto skupinou nalézají také bezmozci, stejně jako za volantem. Většina jezdců se však snaží předvídat a svou jízdu si užít. Dnes je běžné, že na benzínce potkáte holky motorkářky, které si daly společně kafe a jedou se projet.

Hurá na cesty!

A třetí typ motorkářů? Přeci cestovatelé! Možná i vás láká představa, že si jen tak sbalíte pár věcí a zcela svobodně se zajedete projet tam, kam vás to potáhne. Dát si relax na bylinkové louce nebo si zajet na wellness? Motorka posune váš zážitek ještě o úroveň výš! Jet na pár dnů k moři se tak stane uskutečnitelné, stejně jako dávný sen z dětství o objevování neznámých krajů. Můžete vyrazit sami, nebo se naopak lze přes komunitu motorkářů domluvit a jezdit na výlety s někým dalším.

Umíte si sebe sama představit na motorce? Pokud ano, není na co čekat!

Autor: Michaela Richterová
zavřít reklamu