Milé dámy, víte, co na podzim potřebuje váš plechový miláček?

Také někdy tápete nad potřebami vašeho automobilu? Připravili jsme si pro vás shrnutí všeho podstatného. Zatímco v létě nás dvoustopý miláček všude vozil, na podzim se mu hodí trochu péče vrátit. Máme pro vás základní tipy na každoroční údržbu vašeho auta.

Léto je u konce, je třeba se odvděčit za krásné výlety

Považovat své auto za samozřejmost není příliš moudré. Samozřejmě víme, že je to jednostranná pokladnička, ale zato nás při dobré péči nikdy nenechá ve štychu. Samozřejmě máme všichni sjednané povinné ručení. To se hodí zrevidovat každý rok a mrknout se na různé nabídky všech 8 pojišťoven na našem trhu. Tak ušetříte a zjistíte, že jste třeba někde zbytečně přeplácela. Ale vraťme se k péči o auto.

Oleji třikrát na – zdar!

Před zimou se hodí svého čtyřkolového pomocníka na chvíli odvézt do servisu, aby provedli každoroční důkladnou prohlídku. Pravidelné kontroly sice stojí několik stovek, ale dokážou odhalit začínající potíže automobilu ještě dříve, než se rozjedou a nadělají neplechu za několik desítek tisíc. A co se v servise pravidelně dělá? Samozřejmě jako první dochází k výměně oleje. Ten je společně s palivovým filtrem dobré měnit každý rok – tohle ale bohužel mnoho lidí nedodržuje, a potom mají potíže.

Co dokážeme samy?

Nejlepší je po konci léta auto odvézt do servisu, kde se postarají o výměnu i dalších kapalin. Zhruba co tři roky se totiž mění i brzdová kapalina, která se provozem auta pomalu opotřebovává. Stejně tak se v autě servisuje a dezinfikuje klimatizace, která vám po celé léto dobře sloužila. To jsou ale úkony, které většinou sama nejsme schopni provést. Co tedy zvládneme samy?

Pokud si přejete ušetřit a nemáte chuť za všechno okolo vašeho auta platit servisu, nakupte si včas aktuální lékárničku a také gumové násady stěračů skel. Ty si pomocí jednoduchého systému dokážete vyměnit i sama. Další věcí, kterou bychom dokonce povinně měly zvládnout, je výměna kola, pokud dojde k defektu. Vy si měnit kolo rozhodně nemusíte, pouze sundejte z auta rezervu a zkontrolujte, zda je dobře nahuštěná. Vyfouknutá rezerva vám v případě potřeb k ničemu není.

Zkontrolujte všechnu povinnou výbavu vozidla, tedy autolékárničku, výstražný trojúhelník, reflexní vestu a prostředky potřebné k opravě nebo výměně kola.

Čtěte také: Karla (39): Bojím se řídit auto v provozu. To mi výrazně komplikuje život, všichni si ze mě dělají srandu.

Pokud nemáte v plánu se šťourat v autě, jen ještě přidáme, že v servise vám zřejmě budou i kontrolovat a vyvažovat kola, pomocí diagnostiky také zkontrolují řídicí jednotku a případně opraví i brzdové destičky.

Tyto informace je dobré vědět, abyste nebyly překvapené, za co vlastně platíte. Cena záleží na typu a stáří vozidla – pohybuje se od několika stovek až po několik tisíc.

Autorský text | foto: freepik

Autor: Michaela Richterová
zavřít reklamu