Sen mnohých žen vždy byla práce z domova. Teď se to některým splnilo, ale najednou zjišťují, že to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Doma je totiž plno rušivých faktorů, které odvádějí myšlenky od práce, a výkonnost může začít pomalu klesat. Jak nastartovat efektivně práci z domova?
Na práci potřebujete vlastní prostor
Vyhraďte si u vás doma prostor, který bude sloužit jen pro práci. Zní to banálně, zvlášť pokud jste před tím byla zvyklá čas od času doma zkontrolovat pracovní věci, ale teď musíte pracovat z domu více a potřebujete k tomu klidné místo, kde vás ostatní budou rušit co nejméně.
Místo, které jste si vybrala pro práci by mělo být především pohodlné, aby vás po hodině sezení u počítače nebolela záda.
Vytvořte si seznam aktivit a myslete na odpočinek
Na začátku každého dne si vytvořte seznam, co je třeba, abyste za den splnila, a řiďte se jím. Budete tak pracovat efektivněji.
Odpočiňte si. Tak, jako v práci, i doma je potřeba, abyste si od věčného koukání do monitoru odpočinula. Vyzkoušejte pravidlo 20-20-20. Každých dvacet minut se podívejte na něco, co je vzdáleno dvacet metrů na dvacet sekund.
Nejprve ukliďte a potom se oblečte, jako byste šla do kanceláře
Než usednete k práci, ukliďte doma. Zní to divně, ale pokud budete pracovat a zároveň vás bude rozčilovat, že je u vás doma nepořádek, nebudete tolik produktivní, protože vaše myšlenky budou pořád ubíhat jinam.
Velmi vám pomůže soustředit se výhradně na práci, pokud se tak také oblečete. Nezasedněte k počítači v pyžamu, ale opravdu se nachystejte, jako byste šla do kanceláře. Možná vám to pravidlo přijde divné, ale opravdu funguje.
Všechny tyto pravidla vám usnadní práci z domu. Věnujte jim dostatečnou pozornost a uvidíte, kolik toho najednou dokážete udělat z domu.